Press "Enter" to skip to content

Obrazloženje privremene obustave korištenja cjepiva (DTaPer IPV i Hib) u FBiH

1,614

Zavod za javno zdravstvo (Tz kantona, odnosno Federacije BiH) je obaviješten o smrti djeteta dobi od šest mjeseci  09.11. 2010.godine, istog dana kada je vakcinisano. U toku je sveobuhvatno ispitivanje i do sada nije utvrđen uzrok smrti.

Kao mjera predostrožnosti i prema pravilima struke,  privremeno je obustavljeno korištenje  cjepiva (DTaPer IPV  i Hib ) uz napomenu da su navedena cjepiva, istih serijskih brojeva, i ranije korištena, bez prijavljenih ozbiljnijih nuspojava.
Sva ostala cijepljenja treba nastaviti prema Programu cijepljenja.

Iznenadna smrt djeteta (SIDS) se događa, ali na sreću vrlo rijetko, uglavnom iz neobjašnjivih razloga koji nisu povezani sa imunizacijom. Gotovo svi se dešavaju na spavanju, nepoznatog uzroka, iako su najvjerojatnije posljedica disfunkcije kardiorespiratornih mehanizama kontrole.

Sva cjepiva koja se koriste u Programu cijepljenja u Federaciji BiH su pod kontrolom Državne agencije za kontrolu lijekova,  kao i odgovarajućeg nacionalnog regulatorog tijela zemlje proizvođaca, odgovaraju nacionalnim propisima i standardima te su provjerene kvalitete.

Print Friendly, PDF & Email
Pratite nas na socijalnim mrežama