7 bitnih koraka za pomoć u prestanku pušenja

Categories: Nekategorizirano

1. Donošenje  odluke o prestanku pušenja

Prvi korak je uvijek najteži – reći sebi želim i mogu prestati sa pušenjem. Nakon toga sljedi  odrediti dan kada prestati sa pušenjem, najčešće neki poseban dan u sedmici ili datum za koji smo  vezani. Kod većine pušača je razlog strah za sopstveno zdravlje, pojava nekog oboljenja ili zdravstvenog problema,  kao i  cijena cigareta koja je trenutno relativno visoka u odnosu na prosječna primanja. Razlog za prestanak  pušenja nije važan – važno je samo donjeti odluku !

2. Postavljanje cilja zašto želite prestati sa pušenjem

Iskustva pokazuju da je kod promjene neke navike i ponašanja uvijek bolje početi sa kratkoročnim ciljevima. Napravite sebi plan o  prestanku pušenja  na mjesec dana. Kroz taj  period nemojte razmišljati kako više nikad nećete pušiti, ukoliko ste strastveni pušač, nego šta se dešava sa Vašim organizmom u fazi nepušenja, kako se osjećate i kakav  je to doprinos zdravlju i kvalitetu života. Pokušajte ostavljati  svakodnevno novac koji biste potrošili na cigarete i na  kraju mjeseca nešto sebi kupiti za svotu koju ste uštedjeli. Kada vidite koliko se stvari mogu kupiti za novac koji je odlazio   u duhanski dim, biti će vam lakše izdržati sljedeće mjesece. Ako izdržite prvi mjesec dana i nastavite  bez pušenja  bit će vam žao prekidati dobru odluku,  bit ćete ponosni na sebe i svoju odluku  i poželit ćete nastaviti dalje!

3. Izbjegavanje kritičnih perioda tokom dana

Pušenje cigareta se uvijek veže za određeni period dana i situacije. U većini slučajeva je to  pijenje kafe , gledanje TV, druženja,  vožnja  automobilom i sl. Umjesto rituala pušenja, pronađite neki novi ritual manje štetan po zdravlje. Umjesto cigarete unosite  dovoljno  tečnosti pri čemu izbjegavajte alkohol, gazirane i zaslađene  sokove , voda je najbolji izbor. U pauzama između obroka jedite više voća a izbjegavajte slane grickalice. Nakon obroka izađite  van i  prošetajte, a u slobodno vrijeme čitajte, spavajte duže ili se bavite nekim oblikom fizičke aktivnosti – važno je postići nedostatak vremena za pušenje.

 4. Kako se dobro organizirati

Statistike kažu da ukoliko pušite kutiju cigareta dnevno, a cigareta gori prosječno sedam minuta, na raspolaganju imate   2 sata i 20 minuta dnevno – to je kritični period u kojem se morate dobro oraginizirati. Napravite svoj  dnevni raspored  poslova i slobodnog vremena tako da izgubite ovaj višak vremena koji ste provodili u pušenju cigareta. Pronađite si  neki novi hobi ili aktivnost   kako biste staru naviku zamijenili novom.

5. Kako izbjeći nerzvozu

Prestati sa pušenjem nije lako zato ne budite prestrogi prema sebi i ne očekujte previše,  bar ne u prvo vrijeme. Nervoza je prateći dio prestanka pušenja zato je prihvatite i ponavljajte sebi stalno  da  radite na nečemu što doprinosi Vašem zdravlju i kvalitetnijem životu. Nervozu pokušajte ublažiti razovorom sa bivšim pušačima i svima koji podržavaju Vašu odluku o prestanku pušenja, uzimanjem dovolje količine vode, čajeva, zdrave ishrane bogate voćem i povrćem, čitanjem i redovnim upražnjavanjem nekog oblika fizičke aktivnosti – od pola sata lagane štenje do bavljenja sportom. Nemojte koristiti sredstva nikotin zamjenske terapije bez savjeta i dogovora sa zdravstvenim radnicima.

6. Odabir mjesta za izlazak i druženja

Izbjegavajte odlaske na mjesta gdje je dozvoljeno pušenje  kafiće, bar u prvo vrijeme nakon prestanka pušenja. Za sve koji prestaju pušiti veliki izazov predstavlja biti okruže  pušačima i udisanje duhanskog dima.  Koristite svaku priliku da slobodno vrijeme provedete u prirodi a ne u zatvorenim prostorima i okružite se ljudima koji podržavaju Vašu odluku o prestanku pušenja a izbjegavajte mjesta, situacije i društva koja će Vas dovesti u iskušenje da ponovno zapalite cigaretu.

7. Kako odabrati zdrav način života

Svakom prija saznanje o donošnju dobre odluke I  promjene  načina života, jača nam samopouzdanje I kontrolu nad sopstvenim životom. Da bi postali zdraviji  I istrajni u prestanku pušenja  počnite se zdravije hraniti, naučite nove recepte sa makrobiotičkim i organskim namirnicama . Slobodno vrijeme  provodite u prirodi. Izaberite neki oblik  fizičke aktivnosti koji odgovara Vašim godinama I zdravstvenom stanju I ispunite si vrijeme.  Pronađite vremena za čitanje zanimljivih knjiga. Okružite se ljudima koji misle pozitivno I podržavaju Vas. I sjetite se kakvi ste bili nekada okruženi duhanskim I budite ponosni na svoju odluku o prestanku pušenja.

© Zavod za javno zdravstvo Federacije Bosne i Hercegovine | Sunbless
  • Twitter
  • YouTube